Site icon Fresher

Η αγορά ζητάει τη σαλάτα συσκευασμένη, ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 6,5%

του Ηλία Ανδρεάκη

Την περίοδο 2024-2032 η παγκόσµια αγορά συσκευασµένων σαλατών αναµένεται να κινηθεί µε ετήσιο ρυθµό ανάπτυξης της τάξεως του 6,5% αγγίζοντας τα 22,65 δις δολάρια, ωθούµενη από την αυξανόµενη δηµοφιλία των έτοιµων φαγητών και των σαλατών µε ποικιλία φρούτων και λαχανικών, όπως δείχνει έρευνα της ερευνητικής εταιρείας Polaris Market Research. Την αυξητική τάση της αγοράς επιβεβαιώνει και η έκθεση της Grand View Research, η οποία υποστηρίζει πως η σηµαντική ζήτηση για συσκευασµένες σαλάτες στην Ευρώπη θα φέρει µια ετήσια άνοδο της τάξεως του 7,2% µεταξύ 2024 και 2030.

Το 2023 η αξία της παγκόσµιας αγοράς άγγιζε τα 12,83 δις δολάρια σε παγκόσµιο επίπεδο, ενώ στην Ευρώπη το ποσό έφτασε 4,11 δις δολάρια, µε την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου να κατέχει µερίδιο περίπου 32,3% επί του συνόλου, όπως αναφέρει η Grand View Research.

Ζωτικής σηµασίας για την ανάπτυξη του κλάδου των παρασκευασµένων σαλατών φαίνεται να είναι η στροφή των καταναλωτών προς έναν υγιεινότερο τρόπο ζωής, µε τις νεότερες ηλικιακά οµάδες να αναζητούν ενεργά έτοιµες τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Τα εν λόγω προϊόντα είναι πλούσια σε βιταµίνες, όπως η Α, η Κ , C και η Ε, αλλά και σε ιχνοστοιχεία όπως ο σίδηρος και το ασβέστιο, καθιστώντας τις συσκευασµένες σαλάτες ανάρπαστες.

Σηµαντικό παράγοντα ανάπτυξης αναµένεται να αποτελέσει και η ανάγκη των πολιτών για γρήγορες, βολικές τροφές, ώστε να µπορέσουν να ανταποκριθούν στους φρενήρεις ρυθµούς της καθηµερινότητας, όπως επιβεβαιώνουν αµφότερες οι µελέτες, ενώ τα social media αναµένεται να αποτελέσουν καταλύτη για την καθιέρωση των συσκευασµένων σαλατών, λόγω της ενεργής προώθησης υγιεινών τροφών.

 

Κατεβάστε και ξεφυλλίστε σε υψηλή ανάλυση το τεύχος 36 του Fresher

 

Κυρίαρχες οι vegetarian σαλάτες

Οι vegetarian σαλάτες βρέθηκαν στην κορυφή των επιλογών τόσο στην παγκόσµια, όσο και στην ευρωπαϊκή σκηνή το 2023 (69,5% του συνόλου), και αναµένεται να διατηρήσουν τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο, αφού διαρκώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων και την εύρεση βιώσιµων επιλογών, φιλικών προς το περιβάλλον.

Ανοδικά αναµένεται να κινηθούν και οι µη vegetarian επιλογές, που στην ευρωπαϊκή αγορά αναµένεται να ακολουθήσουν ετήσιο ρυθµό ανάπτυξης της τάξεως του 6,5% για την περίοδο µεταξύ 2024 και 2030. Την ανάπτυξη της συγκεκριµένης κατηγορίας αναµένεται να οδηγήσει η αναζήτηση τροφών πλούσιων σε πρωτεΐνη για την επίτευξη της σωµατικής ευεξίας.

Οι σηµαντικότερες αγορές

∆ηµοφιλέστερος προορισµός για τις συσκευασµένες σαλάτες φαίνεται να είναι η Βόρεια Αµερική. Στοιχεία από την έρευνα Simmons Nation Consumer Survey και τον οµοσπονδιακό οργανισµό U.S. Census Bureau αναδεικνύουν πως το 2020 περίπου 243 εκατ. Αµερικανοί κατανάλωσαν συσκευασµένες σαλάτες, µε το νούµερο να αναµένεται να φτάσει στα τέλη του 2024 στους 251,7 εκατ., ενώ αυξητικές τάσεις παρουσιάζει και η Ασιατική αγορά, που δείχνει να στρέφεται όλο και περισσότερα σε εισαγόµενες τροφές από τις χώρες της ∆ύσης.

Εντός της Ευρώπης, σηµαντική άνοδος των συσκευασµένων σαλατών αναµένεται να παρατηρηθεί στην αγορά της Αγγλίας, όπου προβλέπεται ότι θα σηµειωθεί ένας ρυθµός ανάπτυξης της τάξεως του 7,4% για την περίοδο 2024-2030, ενώ αυξητικά αναµένεται να κινηθεί και η αγορά της Γαλλίας µε τον αντίστοιχο ρυθµό ανάπτυξης να κινείται στο 7,9%.

 

 

 

Exit mobile version