Site icon Fresher

Μια βιώσιμη εναλλακτική στο πλαστικό οι «πράσινες» συσκευασίες από φλούδες κρεμμυδιού

Ο πιθανός περιβαλλοντικός αντίκτυπος της εν λόγω καινοτομίας είναι εξαιρετικά σημαντικός, αν αναλογιστεί κανείς ότι μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα νοικοκυριά απορρίπτουν περίπου 90 δισεκατομμύρια τεμάχια πλαστικών συσκευασιών κάθε χρόνο, ενώ έως και 400 κιλά φλούδες κρεμμυδιού παράγονται εβδομαδιαίως ως απόβλητα τροφίμων. Αν και τα περισσότερα από αυτά τα απόβλητα επαναχρησιμοποιούνται ως ζωοτροφές, η τεχνολογία της HUID θα μπορούσε να τα μετατρέψει σε πολύτιμο πόρο.

Ειδικότερα, η εταιρεία Huid, με ιδρυτή την πρώην φοιτήτρια κλωστοϋφαντουργίας, Renuka Ramanujam, προσφέρει μια βιώσιμη εναλλακτική στο πλαστικό, αναπτύσσοντας συσκευασίες από φλούδες κρεμμυδιού. Με την προσοχή να επικεντρώνεται στη μείωση των οικιακών απορριμμάτων, τα κομποστοποιήσιμα υλικά της HUID στοχεύουν να αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές πλαστικές συσκευασίες, οι οποίες προέρχονται από ορυκτά καύσιμα και συμβάλλουν στη ρύπανση του περιβάλλοντος.

Τα καινοτόμα προϊόντα συσκευασίας της HUID υποστηρίζονται από το National Manufacturing Institute Scotland (NMIS) και το Advanced Materials Research Laboratory (AMRL) του Πανεπιστημίου του Strathclyde, που διεξάγουν δοκιμές για την αξιολόγηση της απόδοσης, της λειτουργικότητας και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων αυτών των υλικών.

Η startup έχει ήδη παραγάγει δύο πρωτότυπα προϊόντα: το Pyber, ένα υλικό που μοιάζει με χαρτόνι, και το Cellofil, μια εύκαμπτη μεμβράνη. Οι μηχανικές δοκιμές και οι αξιολογήσεις κύκλου ζωής που διεξήχθησαν από το AMRL και το NMIS επιβεβαιώνουν ότι και τα δύο προϊόντα πληρούν τα πρότυπα απόδοσης, με τις φλούδες κρεμμυδιού να προσφέρουν συγκρίσιμη μηχανική αντοχή με τα συμβατικά πλαστικά.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι φλούδες κρεμμυδιού διαθέτουν φυσικές αντιμικροβιακές ιδιότητες, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην παράταση της διάρκειας ζωής των ευπαθών τροφίμων όταν χρησιμοποιούνται ως συσκευασία.

Η HUID ετοιμάζεται να λανσάρει το πρώτο της προϊόν, το Pyber, μέχρι τα μέσα του 2024, με την εταιρεία να έχει εξασφαλίσει ήδη σεβαστά ποσά για την επόμενη φάση ανάπτυξης.

Με πληροφορίες από newfoodmagazine

Exit mobile version