Site icon Fresher

Χάνει κάτι από τη γοητεία της η επιτραπέζια ντομάτα θέμα η σταθερή παραγωγή

Βέβαια, η αγορά όπως τονίστηκε είναι πλέον έτοιμη να επικεντρωθεί ξανά στη γεύση και την ποιότητα και να επικοινωνήσει σχετικά με τον σημαντικά διευρυμένο κατάλογο των ανθεκτικών ποικιλιών.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το φύλλο 965 της Agrenda

 

Στην κορυφαία εκδήλωση για την επιχείρηση φρέσκιας ντομάτας, το Global Tomato Congress, ειδικοί ομιλητές παρείχαν πληροφορίες για όλους τους τομείς της κατηγορίας κατά τη διάρκεια μιας ολόκληρης ημέρας συζητήσεων, γευσιγνωσίας και δικτύωσης, ακολουθούμενες από πρωινές ξεναγήσεις, συμπεριλαμβανομένου του εκπαιδευτικού κέντρου Tomatoworld στη Χάγη. Το ετήσιο Global Tomato Congress – που υποδέχθηκε περισσότερους, από 200 αντιπροσώπους – παρουσίασε μια ολόκληρη σειρά από «φρέσκες» ιδέες για να εμπνεύσει όλους στην κατηγορία, από τις πιο πρόσφατες προσπάθειες για την αντιμετώπιση της καστανής ρυτίδωσης έως την ανάπτυξη ολοκαίνουργιων τεχνολογιών για τη βελτιστοποίηση της παραγωγής.

Ο Lambert von Horen, ανώτερος αναλυτής φρέσκων προϊόντων στο RaboResearch Food & Agribusiness, εξέτασε την τρέχουσα κατάσταση της επιχείρησης και ανέλυσε ορισμένες από τις τάσεις που οδηγούν το εμπόριο και την κατανάλωση. Οι ντομάτες, όπως είπε, γίνονταν πιο ακριβές, με ασταθή τόσο την ποιότητα όσο και την προσφορά, αλλά ο καρπός παραμένει ένα κρίσιμο προϊόν από την άποψη του παγκόσμιου εμπορίου. Επισήμανε μια ευρύτερη τάση μείωσης της παραγωγής λαχανικών στην Ευρώπη, σημειώνοντας ότι η τακτική διαθεσιμότητα λαχανικών γίνεται όλο και πιο αμφισβητήσιμη, αν και ο αριθμός των χωρών που προμηθεύουν ντομάτες αυξάνεται. Επεσήμανε χώρες όπως το Μαρόκο, η Τουρκία και ιδιαίτερα η Πολωνία – την οποία πρότεινε ότι θα μπορούσε να γίνει ένας κόμβος για τις ντομάτες που προχωρούν – ως εκείνες που πρέπει να βρίσκονται υπό παρακολούθηση. Αναφέρθηκε, επίσης στο γεγονός ότι οι τιμές λαχανικών στην ΕΕ έχουν αυξηθεί κατά 36% από το 2021, αν και αυτό δεν σημαίνει ότι οι καταναλωτές απομακρύνθηκαν. «Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγοράζουν και να τρώνε ντομάτες και άλλα λαχανικά», επιβεβαίωσε. «Ο καταναλωτής εξακολουθεί να είναι πρόθυμος να πληρώσει την τιμή των προϊόντων που βλέπουμε εδώ σήμερα. Αυτά είναι καλά νέα, αλλά φυσικά πρέπει να προσφέρετε καλή ποιότητα», είπε στου συντελεστές της αγοράς του προιόντος.

Αγορά σνακ, σχέση ποιότητας-τιμής

Οι ιδέες της γεύσης, της ποιότητας και των τάσεων κατανάλωσης ήταν τα θέματα της δεύτερης παρουσίασης της ημέρας, που παρέδωσαν οι Arnaud Lefebvre και Zinaida Kapustina της Azura. Η Kapustina παρουσίασε στοιχεία για τις ντομάτες σνακ, παρουσιάζοντας μείωση της αξίας της ντομάτας σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Τσεχία και η Σουηδία παρά τη συνολική αύξηση των τιμών των νωπών προϊόντων. Είπε ότι η κρίση πληθωρισμού έπληξε σκληρά τις αγορές σε ολόκληρη την Ευρώπη, με τον όγκο των σνακ να μειώνεται στις περισσότερες χώρες το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με το πλήρες έτος του 2023.

Όσον αφορά τη διείσδυση, περισσότεροι από οκτώ στους δέκα αγοραστές στις βασικές αγορές που μελετήθηκαν αγόραζαν ντομάτες για σνακ με εξαίρεση την Πολωνία, επιβεβαίωσε η Kapustina, με τα στοιχεία να δείχνουν μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης σε όλη την κατηγορία. Όταν επρόκειτο για τη διορατικότητα των καταναλωτών, η γεύση ήταν ο κύριος μοχλός της επιλογής των αγοραστών στη Γαλλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αν και υπήρχαν άλλες διαφορές. «Ένας Γάλλος πολίτης θα αναζητήσει οπτική ποιότητα και οι Γερμανοί καταναλωτές θα ρωτήσουν για την τιμή – φυσιολογικό, καθώς η αγορά της ντομάτας για σνακ βασίζεται σε προσφορές στα γερμανικά», εξήγησε.

«Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι καταναλωτές ανησυχούν πραγματικά για την υφή τους, θέλουν να είναι τραγανές και να σφίγγουν συχνά τις ντομάτες για να τις δοκιμάσουν», σημείωσε. «Στους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου αρέσει να αγγίζουν, έτσι απογοητεύονται αν η συσκευασία είναι πολύ άκαμπτη».  Η Kapustina τόνισε επίσης τη σημασία της συνέπειας των προϊόντων για τους αγοραστές. «Είναι εξαιρετικά σημαντικό να είμαστε συνεπείς στη γεύση, γιατί ο καταναλωτής μπορεί να πάει στο κατάστημα μια εβδομάδα και να έχει μια ντομάτα με την καλύτερη γεύση και την εβδομάδα μετά την επιστροφή και να μην έχει την ίδια εμπειρία. Αυτό δεν είναι καλό και έτσι μπορούμε να χάσουμε κάποιο μερίδιο [αγοράς]», σημείωσε.

Exit mobile version