Στη φετινή διοργάνωση, που έχει ως στόχο την ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου, την αύξηση των εξαγωγών και την ανάδειξη της ποιοτικής εγχώριας παραγωγής οπωροκηπευτικών, οι άμεσοι και οι έμμεσοι εκθέτες ανέρχονται σε 267 και προέρχονται από 28 χώρες, ενώ το «παρών» θα δώσουν με τα προϊόντα τους κι 6 ελληνικές περιφέρειες.
Έχουν προσκληθεί και θα επισκεφτούν τη φετινή Freskon, με σκοπό να είτε να κλείσουν νέες δουλειές, είτε να ανανεώσουν και να επεκτείνουν υφιστάμενες συμφωνίες, συνολικά 121 εμπορικοί αγοραστές από 34 χώρες, ενώ υπάρχουν και 250 ομαδικές συμμετοχές από τα Βαλκάνια, όπως επισημάνθηκε από τους διοργανωτές, στη συνέντευξη Τύπου για την επίσημη παρουσίαση της διεθνούς κλαδικής έκθεσης.
«Η Freskon ήταν μια διεθνής έκθεση από την πρώτη φορά που έκανε πρεμιέρα», επισήμανε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO, Τάσος Τζήκας, ενώ η υπεύθυνη διοργάνωσης της έκθεσης, Τόνια Νικολαΐδου έσπευσε να προσθέσει πως «μετά από οκτώ χρόνια η Freskon είναι ένα brand» και να υπογραμμίσει πως στο πλαίσιο της λειτουργίας της, εκπρόσωποι 14 σουπερμάρκετ από εννέα χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία, Λευκορωσία, Ουκρανία, Κύπρο, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία και Βόρεια Μακεδονία) της Βαλκανικής και την Πολωνία θα κάνουν επιχειρηματικά ραντεβού με παραγωγούς για συνεργασίες, μέσω του FreshConMarket 2024.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το φύλλο 960 της Agrenda
Για πρώτη φορά, επίσης, φέτος, θα λειτουργήσει μια πλατφόρμα Β2Β συναντήσεων στην οποία ο επισκέπτης μπορεί να κλείνει ραντεβού με τους εκθέτες, χωρίς τη μεσολάβηση τρίτων. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, έχουν προγραμματιστεί 3.000 επιχειρηματικά ραντεβού μεταξύ εκθετών και εμπορικών επισκεπτών, ενώ οι εμπορικοί επισκέπτες που έκαναν εγγραφή προέρχονται από 50 χώρες.
Τιμώμενη χώρα στη φετινή Freskon, που θα πλαισιωθεί με το συνέδριο για το βερίκοκο και ένα forum για το ακτινίδιο, είναι η Πολωνία η οποία συμμετέχει στην έκθεση με 15 επιχειρήσεις. Όπως ανέφερε ο Κύρος Λαζαρίδης, Επίτιμος Πρόξενος της Πολωνία και πρόεδρος του Ελληνο-πολωνικού Επιμελητηρίου, το εμπορικό ισοζύγιο μεταξύ των δύο χωρών είναι στα 2 δισ. ευρώ, με την Ελλάδα να εισάγει μήλα μανιτάρια και ντομάτες και να εξάγει στην Πολωνία ροδάκινα, βερίκοκα καρπούζια και φράουλες.
Σήμα κινδύνου για την πορεία των εξαγωγών του κλάδου εξέπεμψε, από την πλευρά του, ο εκδότης του περιοδικού «Φρουτονέα». Στην παρέμβασή του ο Τάκης Ορφανός υπογράμμισε πως από τον Οκτώβριο οι εξαγωγές φρούτων έχουν σημειώσει πτώση σε όγκο κατά 100.000 τόνους και την ίδια στιγμή καταγράφονται αθρόες εισαγωγές φρούτων από γειτονικές μεσογειακές χώρες, όπως η Τουρκία, το Μαρόκο και η Αίγυπτος. «Σε μια δεκαετία δεν θα υπάρχουν ευρωπαίοι αγρότες αν δεν ληφθούν μέτρα. Το μέλλον της ευρωπαϊκής γεωργίας δεν είναι καλό» σχολίασε, ενώ στηλίτευσε και τις μεγάλες καθυστερήσεις στον έλεγχο και την έγκριση των επενδυτικών σχεδίων των αγροτών. «Συνολικά 850 επενδυτικές προτάσεις δεν έχουν λάβει επιχορήγηση, τη στιγμή που οι επενδυτές έχουν δανειστεί χρήματα με υψηλό επιτόκιο, ενώ υπάρχουν συνεταιρισμοί υγιείς που ακριβώς για αυτό το λόγο μέσα σε 3 χρόνια μπήκαν στο “κόκκινο”», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Ντεμπούτο» για την «Logistics & Transports Thessaloniki Expo»
Η συνάφεια της παραγωγής και εμπορίας φρέσκων φρούτων και λαχανικών με την εφοδιαστική αλυσίδα, έφερε στη Θεσσαλονίκη, για πρώτη φορά από φέτος, την έκθεση Logistics & Transport Expo, που πραγματοποιείται τα τελευταία 20 χρόνια στην Αθήνα από την Omind Creatives. «Η ίδια η αγορά ζητούσε να υπάρχει διακριτό γεγονός για τη Βόρεια Ελλάδα και τη Βαλκανική», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της O.MIND CREATIVES, Θεόδωρος Δημητριάδης.
Πρόσθεσε δε, πως η πλειονότητα των εξαγωγικών επιχειρήσεων εντοπίζεται στη Βόρεια Ελλάδα και με δεδομένο ότι το λιμάνι της πόλης συνεχώς αναβαθμίζεται, αν λειτουργήσουν σωστά οι συγκοινωνιακές συνδέσεις τότε θα εκτιναχθεί το εμπόριο και η Θεσσαλονίκη θα καταστεί κέντρο εμπορευματικών μεταφορών.