Η δραστήρια οργάνωση παραγωγών από την Ηµαθία, έχει, ταυτόχρονα, προχωρήσει και στην αναβάθµιση του µηχανολογικού της εξοπλισµού, µε ένα υπερσύγχρονο διαλογητήριο που της δίνει τη δυνατότητα πλέον να «χτυπά την πόρτα» και των αλυσίδων σούπερ µάρκετ, διεκδικώντας θέση στα ράφια τους.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το φύλλο 969 της Agrenda
«Το Naoufruta είναι ένα νέο brand, που δηµιουργήσαµε για τα άλλα προϊόντα που παράγουν τα µέλη µας, πλην του επιτραπέζιου ροδάκινου. Μιλάµε για τα κεράσια, τα µήλα, τα κυδώνια, αλλά και τα δαµάσκηνα της περιοχής», εξηγεί στην Agrenda η Αθανασία Σερδάρη, διευθύντρια πωλήσεων του Α.Σ. Νάουσας.
Νέο brand στην αγορά
Η σειρά «Naoufruta» είναι η πρώτη χρονιά που θα λανσαριστεί και ως brand στην ουσία έρχεται να τοποθετηθεί στην αγορά συµπληρωµατικά στο… µεγάλο του «αδελφάκι» το «Naougousta», το οποίο κυκλοφορεί φέτος για 3η συνεχόµενη χρονιά και, όπως επισηµαίνει η κ. Σερδάρδη «έχει κάνει πάταγο. Όχι µόνο εδώ, αλλά διεθνώς βγήκε πρώτο στη γεύση το ροδάκινο της Νάουσας. Το είδαµε το ∆εκέµβριο του 2023 και εµείς ότι πήρε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισµό γευσιγνωσίας taste Atlas και αυτό µας δίνει ώθηση για τη δουλειά που γίνεται, να προσπαθήσουµε ακόµη περισσότερο. Είναι ένα προϊόν που ευδοκιµεί στους πρόποδες του Βερµίου και συνδυαστικά µε το µικροκλίµα έχει µοναδική γεύση, άρωµα, χρώµα και αντοχή. Πάµε λοιπόν στο νέο brand, το Naoufruta ώστε να είµαστε κοντά στην αγορά και όταν για παράδειγµα ένας πελάτης βλέπει το Naougousta να κάνει άµεσα το συνειρµό και να συνδέει εκτός από το ροδάκινο και το νεκταρίνι και τα υπόλοιπα φρούτα µας µε τον Α.Σ. Νάουσας και την πόλη της Νάουσας».
Με εξαγωγές έως τη Μέση Ανατολή
Η συλλογική οργάνωση που αποτελείται από 500 παραγωγούς – µέλη, έχει καταφέρει να κατέχει ένα σηµαντικό µερίδιο αγοράς στην Ελλάδα, αλλά, κυρίως, να πραγµατοποιεί µεγάλο όγκο εξαγωγών σε αγορές τόσο στην Ευρώπη, όσο και στη Μέση Ανατολή, αλλά και πιο µακρινούς προορισµούς για προϊόντα που έχουν µεγαλύτερη διατηρησιµότητα, όπως για παράδειγµα τα ακτινίδια.
«Κάνουµε εξαγωγές σε χώρες όπως η Γερµανία, η Πολωνία, το Ηνωµένο Βασίλειο, η Ολλανδία, η Ουκρανία, η Λευκορωσία, η Ιορδανία, η Αίγυπτος, το Κατάρ, το Μπαχρέιν, η Ινδία, έως και την Αµερική µε κάποια προϊόντα µας», τονίζει χαρακτηριστικά η συνοµιλήτριά µας.
Πρώιµη συγκοµιδή στο επιτραπέζιο ροδάκινο
Από φέτος ωστόσο οι εµπορικές δυνατότητες του συνεταιρισµού έχουν διευρυνθεί, καθώς µπήκε σε πλήρη παραγωγική λειτουργία το νέο υπερσύγχρονο διαλογητήριο που απέκτησε και του επιτρέπει να ανοίξει και αγορές στο λιανεµπόριο. «Η αρχή έγινε πέρυσι µε το µήλο, αλλά για τα υπόλοιπα φρούτα, ξεκινώντας από το επιτραπέζιο ροδάκινο και το νεκταρίνι, είναι
η πρώτη χρονιά», µας είπε. Εξήγησε δε ότι «ως συνεταιρισµός προχωρήσαµε στην αγορά του νέου διαλογητηρίου, µια επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ, για να µπορούµε να αυξήσουµε τη δυναµικότητά µας και καλύψουµε τις ανάγκες των σούπερ µάρκετ, ενώ ελπίζουµε να πιάσουµε και νέες αγορές».
Αναφορικά µε τη φετινή εµπορική σεζόν για το ροδάκινο, η κ. Σερδάρη σηµειώνει πως η συγκοµιδή ξεκίνησε πριν περίπου 10 ηµέρες, µε µια πρωιµότητα περίπου 15 ηµερών και ως εκ τούτου είναι ακόµη νωρίς για να βγουν αξιόπιστα συµπεράσµατα για το πώς µπορεί να εξελιχθεί η χρονιά από άποψη πωλήσεων και τιµών. Το ξεκίνηµα πάντως είναι µουδιασµένο, καθώς η Ευρώπη έχει συνηθίσει να προµηθεύεται ελληνικό ροδάκινο µετά τις 15 Ιουνίου και προς ώρας υπάρχει µικρός προβληµατισµός.