Το κορυφαίο βραβείο του «κατασκευαστή της χρονιάς» (Co Packer) για το έτος 2022, απονεμήθηκε στον διευθύνοντα σύμβουλο της ελληνικής εταιρείας Χρήστο Ιωαννίδη από τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο και Global Leader του πολυεθνικού κολοσσού, Hidehiro Tanabe, ο οποίος βρέθηκε, στις 12 Οκτωβρίου, στην έδρα της επιχείρησης στο Ζερβοχώρι Ημαθίας, ως επικεφαλής αντιπροσωπείας ανώτατων στελεχών της «DOLE».
Στο διθυραμβικό σύντομο χαιρετισμό του, μάλιστα, ο κ. Tanabe έκανε λόγο για «ένα θαύμα», εκ μέρους της «Agrophoenix», αναλογιζόμενος, όπως ανέφερε, πως τον Ιανουάριο του 2019, όταν είχε πρωτοέρθει στο σημείο, είχε αντικρύσει μόνο μερικά μικρά κτήρια και σε τόσο σύντομο διάστημα, έγιναν τόσα πολλά, που του είναι δύσκολο να το πιστέψει.
«Είμαστε εδώ σήμερα για να γιορτάσουμε μαζί την αριστεία μεταξύ των συμβεβλημένων κατασκευαστών. Ανάμεσα σε πολλούς που ανήκουν σε αυτό το πεδίο, ένα όνομα λάμπει εκτυφλωτικά κι είναι η Agrophoenix», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της «DOLE» και εκθείασε την αφοσίωση, τον επαγγελματισμό, τις αρχές, το πάθος και τη συνεχή προσπάθεια των ανθρώπων της ελληνικής εταιρείας για την ανάπτυξη και τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί.
Εμφανώς συγκινημένος ο Χρήστος Ιωαννίδης, μιλώντας στην Agrenda για την τιμητική βράβευση, αναφέρθηκε στη σημασία της ύπαρξης οράματος και στη θέληση να το υλοποιήσεις. «Υπάρχει μια φράση. Αν μπορείς να ονειρευτείς κάτι, τότε μπορείς και να το κάνεις. Εμείς στον ΑΓΡΟΦΟΙΝΙΚΑ μηδενίσαμε το χρόνο και ό,τι ονειρευθήκαμε το κάναμε πράξη, μέσα σε μόλις 3 χρόνια. Μην νομίζετε ότι ήταν εύκολο έως εδώ. Κάθε άλλο. Ήταν ευλογία ότι ο βηματισμός μας ως ομάδα, συντονίστηκε με αυτόν της DOLE και με την αλλαγή στρατηγικής που προωθήθηκε από αυτό το μεγάλο σε παγκόσμια εμβέλεια brand. Συνέπεσαν ο στόχος της DOLE, με την προσέγγιση μιας εναλλακτικής πορείας σε σχέση με τις μεγάλες αλλαγές που προωθούνται στην παγκόσμια αγορά λόγω της κλιματικής αλλαγής και της πρότασής μας για μια νέα οπτική στην κατανάλωση με έμφαση στην υγιεινή διατροφή και στις αλλαγές στην παραγωγική διαδικασία με, παράλληλη, χρήση υλικών φιλικών στο περιβάλλον, όπως συμβαίνει με το πλαστικό το οποίο σε εμάς πλέον έγινε ένα συνηθισμένο ανακυκλώσιμο υλικό συσκευασίας. Εχέγγυο για την επιτυχία της προσπάθειας μας είναι η μακροχρόνια συμβατική δέσμευση και των 2 πλευρών για αποκλειστική συνεργασία», ανέφερε και έσπευσε να προσθέσει πως «είμαστε ακόμη στην αρχή του δρόμου και να αναφέρω ενδεικτικά τη συμμετοχή στην παραγωγική διαδικασία μας τεχνικών τεχνητής νοημοσύνης και ακόμη μεγαλύτερη κινητικότητα στο τμήμα του έρευνας και ανάπτυξης, που έχουμε δημιουργήσει και μέχρι σήμερα έχει φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα».
Οι υψηλές πτήσεις του… Αγροφοίνικα, στις διεθνείς αγορές, όμως, δεν σταματούν στη μακροχρόνια συνεργασία που έχει συνάψει με τη Dole, η οποία κάθε χρόνο αυξάνει τις ποσότητες που προμηθεύεται. Από το Μάρτιο του 2023, «έδωσε τα χέρια» με την αμερικανική Wal Mart για ένα μεγάλο συμβόλαιο για την αγορά της Κίνας και ήδη από τον Ιούλιο ξεκίνησαν αποστολές ορισμένων κωδικών από τα προϊόντα smoothies, που παράγει, με το brand «Froutaki». Παρόμοιες συνεργασίες, αλλά σε επίπεδο ιδιωτικής ετικέτας, έχουν υπογραφεί με την εταιρεία Aisa, που ειδικεύεται στα έτοιμα γεύματα με πιστοποίηση Halal, για την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, με πελάτη στην Τσεχία, ενώ και η αλυσίδα Aldi Γερμανίας, ανανέωσε και για φέτος το περσινό της συμβόλαιο.
Στην ελληνική αγορά, επίσης, από τον Ιούλιο του 2023 η Agrophoenix ενεργοποίησε αποκλειστική εμπορική συνεργασία με τη Μεβγάλ, στη βάση της παραγωγής ιδιωτικής ετικέτας, με τρεις κωδικούς φρούτων σε ζελέ φυτικής προέλευσης, σε πλαστικό κουπάκι, στους οποίους σύντομα θα προστεθεί ένας ακόμη.
Για να μπορέσει να ανταπεξέλθει η εταιρεία στον αυξημένο όγκο των πωλήσεων, έχει σε εξέλιξη νέο επενδυτικό πρόγραμμα από το Ταμείο Ανάκαμψης, με προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ, για την τοποθέτηση νέων γραμμών παραγωγής και την κατασκευή αποθηκευτικών χώρων, ανεβάζοντας, έτσι σε 35 εκατ. ευρώ το συνολικό ύψος των επενδύσεων στο Ζερβοχώρι.
Η δυναμική πορεία που καταγράφει η επιχείρηση αποτυπώνεται και στα οικονομικά της μεγέθη, με τον ισολογισμό του 2022 να κλείνει με κύκλο εργασιών στα 48,5 εκατ. ευρώ, από 25 εκατ. ευρώ το 2021, με λειτουργικά κέρδη 8,5 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 6 εκατ. ευρώ.
Για το 2023 ο κ. Ιωαννίδης εκτίμησε πως η αξία των πωλήσεων θα είναι στα περσινά επίπεδα, με τη διαφορά όμως ότι «φέτος έχουμε ποιοτική αναβάθμιση του τζίρου, καθώς τα προϊόντα που κατευθύνονται στο retail και έχουν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, κατέχουν μεγαλύτερο μερίδιο σε σχέση με το χυμό και τα βιομηχανικά προϊόντα».