του Ηλία Ανδρεάκη
Η ιστορία της επιχείρησης ξεκινάει από το 2016, όταν ο αγρότης τρίτης γενιάς Βασίλης Πορτοκαλλίδης, που µέχρι τότε ασχολούταν µε αρότραιες καλλιέργειες (βαµβάκι, µηδική, ζαχαρότευτλα) αποφάσισε να κάνει το άλµα στις σάλτσες ντοµάτας. Η απόφαση αυτή ήρθε καθώς έβλεπε τη γυναίκα του Ιωάννα να παράγει για οικιακή χρήση σάλτσα ντοµάτας για όλη τη χρονιά, κάτι που θεώρησε µια πολύ απαιτητική διαδικασία και έτσι άνοιξε ο δρόµος για να αρχίσει να παράγει τις δικιές του χειροποίητες σάλτσες.

Έχοντας ήδη την τεχνογνωσία η Οικοτεχνία Πορτοκαλλίδη ξεκίνησε το επαγγελµατικό της ταξίδι τo 2017 δειλά µε µόλις 5 ιδία στρέµµατα υπαίθριες ντοµάτες, νούµερο που πλέον έχει δεκαπλασιαστεί και βρίσκεται στα 50 µε αποδόσεις 10-12 τόνους το στρέµµα.
Τα προϊόντα της Οικοτεχνίας Πορτοκαλλίδη διατίθενται αυτή τη στιγµή εγχώρια στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, στην Κρήτη, στην Πελοπόννησο, στη Θράκη και στη Θεσσαλία. Η επιχείρηση, ωστόσο, δεν περιορίζεται στα σύνορα της ελληνικής επικράτειας, αφού εξάγει τις σάλτσες της στη Γερµανία, και σε Σικάγο και Καναδά όπως προαναφέρθηκε. Σκοπός της επιχείρησης είναι να επεκταθεί ακόµα περισσότερο και για το λόγο αυτό συµµετέχει κάθε χρόνο σε κορυφαίες εκθέσεις όπως η Foodexpo αναζητώντας νέες προτάσεις που θα της επιτρέψουν να φτάσει όσο γίνεται πιο µακριά.

Διεθνής αναγνώριση με διακρίσεις και ανοικτή πόρτα από τα Harrod’s
Αυτή τη στιγµή η Οικοτεχνία Πορτοκαλλίδη έχει στη φαρέτρα της δύο προϊόντα: σάλτσα ντοµάτας και σάλτσα από ντοµατίνι (UMAMI). Έχοντας πραγµατοποιήσει φέτος δοκιµές, οι οποίες κρίθηκαν επιτυχηµένες, από του χρόνου ο Βασίλης Πορτοκαλλίδης επισηµαίνει ότι στη γκάµα της Οικοτεχνίας θα προστεθούν και έτοιµες σάλτσες για κοκκινιστό και µακαρόνια.
Ως διαπιστευτήρια της ποιότητας των προϊόντων της Οικοτεχνίας Πορτοκαλλίδη έρχονται οι 11 διεθνείς διακρίσεις (10 για τη σάλτσα ντοµάτας και 1 για τη σάλτσα UMAMI) που έχει καταφέρει να αποσπάσει, ανάµεσα στις οποίες είναι δύο χάλκινα βραβεία ανώτερης γεύσης από το International Taste Institute στις Βρυξέλλες το 2019 και το 2022 και χρυσό µετάλλιο στα Mediterranean Taste Awards.

Μετά από το πρώτο βραβείο που απέσπασε η οικοτεχνία στις Βρυξέλλες, ο Βασίλης Πορτοκαλλίδης υποστηρίζει ότι ήρθε το κάλεσµα από τα Harrod’s, όµως λόγω της µικρής διαθεσιµότητας που είχε η επιχείρηση η συνεργασία δεν υλοποιήθηκε, χωρίς όµως η πόρτα αυτή να κλείνει τελείως. «Στόχος µας είναι να αυξήσουµε τις εξαγωγές, αλλά ήδη από την τρίτη µας χρονιά είναι και τα Harrod’s» αναφέρει ο Βασίλης Πορτοκαλλίδης.
Στον εξοπλισµό της επιχείρησης συγκαταλέγονται πλυντήρια, ετικετέζα και αυτόµατα γεµιστικά τα οποία απέκτησε µε ιδίους πόρους και συµµετοχή σε Σχέδια Βελτίωσης.

Ως «µυστικό» της ποιότητας των σαλτσών της η Οικοτεχνία Πορτοκαλλίδη αναφέρει τη σωστή διαλογή της ντοµάτας µε το χέρι από το ιδιόκτητο κτήµα της, το οποίο καλλιεργείται µε φυσικό τρόπο. Αυτή τη στιγµή η παραγωγή της επιχείρησης αυξάνεται κατά τον κ. Πορτοκαλλίδη µε ρυθµό περίπου 30-40% ετησίως.






























